studio reklamy estilia logo
Treści generowane przez AI a SEO
AI dostarcza wiele narzędzi i funkcjonalności, dzięki którym wiele elementów można usprawnić i ulepszyć. Dlatego nie ma nic w tym dziwnego, że zastanawiamy się, czy i jakie znaczenie ma AI dla SEO.

Treści generowane przez AI a SEO

Od wielu lat Google odważnie wykorzystuje różnorodne mechanizmy oparte na sztucznej inteligencji, takie jak uczenie maszynowe. Dostęp do narzędzi generujących treści automatycznie, np. ChatGPT jest coraz bardziej swobodny. Dlatego też coraz więcej osób zastanawia się nad tym czy użytkownicy i specjaliści SEO mogą zrobić to samo. Z jednej strony, AI może ułatwić proces tworzenia treści na potrzeby SEO. Natomiast z drugiej strony, istnieje ryzyko, że takie treści nie będą dobrze przyjęte przez Google. Dlatego w tym tekście skupię się na przybliżeniu stanowiska Google w temacie „Treści generowane przez AI a SEO„.

Wykrywanie tekstów AI

Sztuczna inteligencja wciąż nie jest w stanie zastąpić w pełni człowieka w tworzeniu wartościowych, unikatowych treści. Generowane przez nią teksty są coraz bardziej zaawansowane. Mimo to pozostaje możliwość odróżnienia ich od tekstów pisanych przez człowieka. Istnieją narzędzia, które pozwalają na sprawdzenie autentyczności tekstu. Jednym z takich narzędzi jest Originality.ai. Nie jest to bezpłatne rozwiązanie. Jednak może być bardzo pomocne w prowadzeniu weryfikacji tekstów i wykrywaniu, czy są one dziełem człowieka czy nie. Wystarczy wkleić tekst do narzędzia i kliknąć „Detect AI”, aby przeprowadzić analizę. Jeśli jednak tekst jest napisany po polsku, a narzędzie działa tylko w języku angielskim, można skorzystać z translatora, np. DeepL.com. Przetłumacz tekst na język angielski i przeprowadź analizę.

Jak Google ocenia treści generowane przez AI w kontekście SEO?

Generatory contentu oparte na sztucznej inteligencji mają swoje ograniczenia – ich działanie polega na tworzeniu tekstów na podstawie wcześniej dostarczonych danych, co skutkuje powstawaniem treści odtwórczych i szablonowych. ChatGPT może napisać artykuł na określony temat, ale nie ma kreatywności i nie wnosi nic nowego. Takie treści nie są unikalne, co przekłada się na ich słabą wartość dla SEO. W 2022 roku Google wprowadziło kilka aktualizacji dotyczących jakości treści, co jeszcze bardziej podkreśla znaczenie unikalności i wartości treści dla użytkowników. Wobec tego, udział człowieka w procesie tworzenia treści jest nieunikniony, a sztuczna inteligencja nie będzie w stanie zastąpić ludzkiej kreatywności w najbliższym czasie.

Wiktoria Grzesiak

Wiktoria Grzesiak

Wiktoria Grzesiak, założycielka Studia reklamy Estilia działa od 7 lat w branży marketingowej. Odpowiedzialna za tworzenie identyfikacji wizualnych, projektów graficznych i stron, a także budowanie strategii marketingowych w Internecie. Zdobyte doświadczenie w trakcie studiów na SWPS we Wrocławiu oraz pracy w działach marketingowych i agencji marketingu internetowego, wykorzystuje w realizacji aktualnych projektów.

Kategorie

Udostępnij!

Zapisz się do naszego newslettera!

Chcesz otrzymywać informację o najnowszych wpisach? Zostaw swój adres e-mail

studio reklamy estilia logo

Cześć!

Serdecznie witamy Cię w naszej bazie mailingowej! Jesteśmy bardzo zadowoleni, że jesteś w naszej społeczności, w której będziemy dzielić się cennymi informacjami, poradami i najnowszymi trendami ze świata budowania marki, tworzenia i optymalizacji stron internetowych oraz marketingu internetowego.

Poznaj kluczowe taktyki dla sukcesu
Twojej strony internetowej

Już teraz możesz pobrać naszą Checklistę SEO, która pomoże Ci zoptymalizować swoją stronę dla wyszukiwarek i zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania.