...
studio reklamy estilia logo
Na czym polega design thinking
Design thinking to podejście innowacyjne, które rewolucjonizuje proces projektowy. Coraz częściej sięgamy po tę metodę, ponieważ zwiększa ona kreowanie innowacyjnych i skutecznych rozwiązań.

Na czym polega design thinking?

Design Thinking to podejście projektowe oparte na zrozumieniu potrzeb użytkowników, spojrzeniu na problem z wielu perspektyw i eksperymentowaniu. Projekt ma dostarczyć rozwiązania pożądane przez użytkowników, technologicznie wykonalne i ekonomicznie opłacalne. Etapy procesu kreatywnego, z narzędziami i technikami, prowadzą do optymalnych rozwiązań. Jednak ścieżka nie musi być liniowa, a porażki wymagają powrotu do wcześniejszych etapów. Design Thinking jest uniwersalnym narzędziem przydatnym w rozwiązywaniu problemów i dostarczaniu potrzebnych rozwiązań odbiorcom. Może być również wykorzystywane w agencjach reklamowych. Tym artykułem otwieram cykl materiałów, które wyjaśnią Ci, na czym polega design thinking.

Etapy Design Thinking

Proces Design Thinking składa się z pięciu faz. Poszczególne etapy można realizować równolegle, powtarzać je i wracać do poprzednich w dowolnym momencie procesu. Głównym celem metody jest umożliwienie dynamicznej pracy nad rozwojem i wdrażaniem innowacyjnych pomysłów.

  • Etap 1 (Empatia) wymaga głębokiego zrozumienia użytkowników i tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Wartość dodana tkwi w pytaniu „Co by było gdyby…”.
  • Etap 2 (Definiowanie problemu) po zrozumieniu potrzeb odbiorców koncentrujemy się na sednie problemu i dopasować grupę docelową.
  • Etap 3 (Generowanie pomysłów) korzysta z różnych metod, podkreślając nietypowe i abstrakcyjne myślenie.
  • Etap 4 (Prototypowanie) jest momentem na przekształcenie pomysłu w „gotowy produkt”, umożliwiając zebranie opinii i późniejsze udoskonalenia.
  • Etap 5 (Testowanie) sprawdza reakcję użytkownika, umożliwiając dostosowanie produktu i wdrażanie pomysłów.

Korzyści z Design Thinking

O korzyściach ze stosowania design thinking płynących można napisać wiele. Design thinking skupia się na głębokim zrozumieniu potrzeb i oczekiwań użytkowników. Proces ten obejmuje etapy takie jak generowanie pomysłów, burza mózgów i prototypowanie, co sprzyja powstawaniu innowacyjnych rozwiązań. Design thinking to proces iteracyjny, co oznacza, że projektanci regularnie zbierają informacje zwrotne od użytkowników i dostosowują swoje rozwiązania na podstawie tych informacji. Skupienie na doświadczeniu użytkownika prowadzi do lepszej akceptacji i popularności produktów na rynku. Dzięki testowaniu prototypów na wczesnym etapie projektu możliwe jest zidentyfikowanie potencjalnych problemów i wprowadzenie poprawek, zanim produkt trafi na rynek. W rezultacie design thinking nie tylko sprzyja tworzeniu lepszych produktów, ale również przyczynia się do budowania bardziej zorientowanych na ludzi organizacji, zdolnych skutecznie reagować na zmieniające się potrzeby rynku.

prawo autorskie a ai

Prawo autorskie w sporze z AI

Od początku roku zaczęło być głośno na temat sztucznej inteligencji, która przejmuje coraz szerszą część branży kreatywnej. Jednak, kto tak naprawdę ma prawa autorskie do stworzonych treści przez AI?

Czytaj więcej »
po co ten brief

Po co ten brief?

Czym jest brief i dlaczego jest niezbędny w procesie tworzenia projektów? W tym artykule przyjrzymy się temu kluczowemu narzędziu używanemu w dziedzinie projektowania i marketingu oraz omówimy jego znaczenie i cele.

Czytaj więcej »
Wiktoria Grzesiak

Wiktoria Grzesiak

Wiktoria Grzesiak, założycielka Studia reklamy Estilia działa od 7 lat w branży marketingowej. Odpowiedzialna za tworzenie identyfikacji wizualnych, projektów graficznych i stron, a także budowanie strategii marketingowych w Internecie. Zdobyte doświadczenie w trakcie studiów na SWPS we Wrocławiu oraz pracy w działach marketingowych i agencji marketingu internetowego, wykorzystuje w realizacji aktualnych projektów.

Kategorie

Udostępnij!

Zapisz się do naszego newslettera!

Chcesz otrzymywać informację o najnowszych wpisach? Zostaw swój adres e-mail

studio reklamy estilia logo

Cześć!

Serdecznie witamy Cię w naszej bazie mailingowej! Jesteśmy bardzo zadowoleni, że jesteś w naszej społeczności, w której będziemy dzielić się cennymi informacjami, poradami i najnowszymi trendami ze świata budowania marki, tworzenia i optymalizacji stron internetowych oraz marketingu internetowego.

Poznaj kluczowe taktyki dla sukcesu
Twojej strony internetowej

Już teraz możesz pobrać naszą Checklistę SEO, która pomoże Ci zoptymalizować swoją stronę dla wyszukiwarek i zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.