Logo to coś więcej niż tylko prosta grafika. To coś więcej. Choć jego funkcją nie jest tylko wyglądać. Dobrze zaprojektowane logo jest dużo bardziej wartościowe. Logo to wyróżniająca się i niepowtarzalna forma graficzna, stylizowany tekst, symbol lub inna forma wyrazu graficznego służąca do identyfikacji marki, firmy lub organizacji. Pojawiają się w druku, reklamach, artykułach papierniczych, budynkach i pojazdach. Chcesz założyć własną markę? A zastanawiałaś/eś się, dlaczego logo jest ważne?
Logo jako nośnik spójnej komunikacji wizualnej
Logo można traktować jako twarz, wizytówkę Twojego biznesu. To właśnie ono ma się pojawiać w świadomości klientów, gdy myślą o danych produktach, usługach, o danej marce. Istotne jest, aby znak, który będzie reprezentował Twoją markę był wykonany starannie i pasował do Twojej działalności. Ludzie są wzrokowcami, dlatego ten niepozorny znak szybciej przedostanie się do podświadomości odbiorcy niż tekst. Ważne jest także, aby logo było spójne z pozostałymi elementami komunikacji marki. Ponieważ to przekłada się na skuteczne budowanie świadomości marki. Spójność przekazu jest kluczem do zapamiętania Twojej firmy. Logo oczywiście to dopiero początek, ale to ono sprawi, jak Twoi klienci będą postrzegać Twoją markę i będą chcieli skorzystać z Twojej oferty.
Pozostałe elementy komunikacji marki
Poza logo za sukces Twojej firmy odpowiadają także strona internetowa, broszury, katalogi, grafiki w mediach społecznościowych, język skierowany do Twoich odbiorców i wiele innych elementów. Klienci oceniają markę przez pryzmat jakości oferowanych usług lub produktów, ale nadal strona wizualna jest bardzo kluczowa. Nie zastąpi wysiłku człowieka w zbudowaniu relacji i zaufania, ale również przekłada się na sukces firmy.